Performer
Structuur

De onderwijsopzet is hetzelfde als bij de opleiding voor acteur en regisseur. Ook als performer volg je een lineair basisprogramma van 1,5 jaar en een bovenbouwprogramma met werkplaatsprojecten en evt. stages.

Het eerste jaar bestaat uit 5 à 6 periodes met elk een vast lesrooster van ongeveer 30 uur. In het eerste jaar begin je met een Shakespeare-project, samen met de studenten regie, theatervormgeving en acteur. In de loop van het jaar volgen periodes waarin je specifiek jouw hoofdvak volgt, afgewisseld met nog meer gezamenlijke projecten, zoals tv maken voor de lokale televisie. Spel en maakprojecten worden altijd afgerond met een presentatie. Drie keer per jaar worden jouw studieontwikkeling en leer- en aandachtspunten geformuleerd.

In het tweede jaar ontmoet je gastdocenten uit het werkveld. Je werkt vaak nog samen in een groep. Je verdiept jouw techniek en theorie. Je werkt vooral aan projecten uit je eigen studierichting als performer. Je gaat op zoek naar jouw eigenzinnigheid en autonomie.

In de bovenbouw beginnen de werkplaatsen, waar studenten van het tweede, derde en vierde jaar door elkaar werken. In overleg met jouw begeleider maak je een keuze uit het aanbod: van jeugdtheater tot multimediale performances, van repertoiretoneel tot experiment. Als theatraal performer kun je in overleg ook meedoen aan een werkplaats van de studierichting acteur. Soms zijn werkplaatsen specifiek voor een studierichting, soms in een coproductie met een gezelschap en soms internationaal. In het derde en vierde jaar werk je met gastregisseurs en soms op stageplaatsen elders.

Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Opleidingen
Opleidingen
Producties
Studenten
Publicaties
Publicaties
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Opleidingen
Opleidingen
Producties
Studenten
Publicaties
Publicaties
Website by Wies Hermans - Fuut.be