Docenten
Celine van Aalst
Spreek en stemtechniek en expressie
Aram Adriaanse
Coördinator regie-opleiding
Teksttoneel en regie
Ricardo Anemaet
Bewegingstechniek
Fysiek theater
Aline Barbou van Roosteren
Beweging
Feli Berenbroek
Speltechniek, didactiek van het spel
Anne Bruggenkamp
Cultuurbeschouwing
Krien Clevis
Artistic Research / Kenniskring Autonomie en Openbaarheid in de Kunsten
Marc Debisschop
Speltechniek
Natascha Dejong
Beweging
Marcel Dolman
ICT Computertoepassingen
Maarten Doorman
Lector Autonomie en Openbaarheid in de Kunsten
Wim van den Driessche
Spreek- stemtechniek en expressie
Yvette Fijen
Coördinator acteursopleiding en opleiding tot theatraal performer. 
Docente spreek- en stemtechniek en expressie
Christina Flick
Bewegingstechniek
Ben Geelkens
Perspectieftekenen
Technisch tekenen
Liselotte Hambeukers-Nollet
Spreek- en stemtechniek en expressie
Hans Hansen
Meubelgeschiedenis
Pieter Hoes
Speltechniek, didactiek van het spel
Hans Holthaus
Dramaturgie
Peet Houwen
Speltechniek / didaktiek van het spel 
Luc Joosten
Dramaturgie, Theatergeschiedenis
Elisabeth Kürten
Patroontekenen en coupe, realisatie kostuum
Chiel Kattenbelt
Lector van het lectoraat Nieuwe Theatraliteit
Ton van Kempen
Cultuurbeschouwing
Esther de Koning
Improvisatie
René Jessurun Lobo
Speltechniek
Bert Luppes
Speltechniek
Herman Lutgerink
Speltechniek
Hans Münstermann
Dramaturgie
Esther Maas
Zang
Leo Maessen
Didactiek van het spel
Clément Mantz
Agogiek, Vakanalyse
Doortje Mesker
Spreek- en stemtechniek
Peter Missotten
Performance-analyse
Technologie
Performen
Meer info
Verberg

Peter Missotten (°Hasselt 1963) trained as a video artist (one of the students of Chris Dercon at St. Lukas Brussels). He worked all of his life in and around theatre spaces - starting as a light designer for ‘The Cement Garden’ in 1983. This started a long and passionate stage designer relationship with Guy Cassiers, which went on and off during some 25 years (‘Wasp Factory’, ‘Sunken Red’, ‘Rage d’Amour’,’ Der Fliegende Holländer’, ‘Onegin’… to name just a few). In 1994 he founded de Filmfabriek with Anne Quirynen and Anne Heyman: A company dealing with the crossover between digital and performance arts. They worked intensively on projects with artists as William Forsythe, Wim Vandekeybus, Guy Cassiers and Georges Aperghis. Artists as Wies Hermans, Bram Smeyers, Kurt d’Haeseleer and Ief Spincemaille joined them over the years. From 2000 on, Peter Missotten evolved slowly from a designer of digital media art for the stage into a director for performance arts and opera productions. In 2009, he directed the world creation of ‘KEPLER’, an opera by Philip Glass for Linz09 at the Landestheater Linz. In 2010 he created ‘MONTEZUMA - FALLENDER ADLER’, an opera by Bernhard Lang, for the Nationaltheater Mannheim. He designed the stage and light concept for quite a few choreographies, by example ‘The New Factory’ by Guilherme Miotto and Michael Schumacher for Dansgroep Amsterdam. He developed a visual, performance based libretto for ‘THE GOLEM’, a new opera by Bernhard Lang, which he staged (direction, video, lights and stage design) for the Nationaltheater Mannheim in april 2016. He is a Master in Visual Arts (LUCA School of Arts Brussels) and has a masterclass degree in Cultural Managment (University of Antwerp) He teaches performance arts at the Toneelacademie Maastricht and is professor Technology Driven Art for the Arts department of Zuyd Hogeschool the Netherlands.

Saskia Mulder
Spelcoaching, Didactiek
Jan van Opstal
Bewegingstechniek
Viewpoint
Peter Peters
Tutor Master Theatre artistic research / University Maastricht
Bart Rademakers
Muziek / muzikaal begeleider
Dirk Reynders
Visuele kritiek
Günter Riebl
Theatertechniek
Maria Roers
Kostuumontwerp
Ek van Roosendaal
Computertechniek
Björn Rzoska
Cultuurbeschouwing
Rob Salden
Beweging
Cécile Schouten
Spreek- en stemtechniek, Zang
Johan Simons
Speltechniek
Paul Slangen
Dramaturgie
Arthur Sonnen
Dramaturgie
Berthe Spoelstra
Conceptontwikkeling
Meer info
Verberg

Berthe Spoelstra (1969)  studeerde Theaterwetenschap aan de UvA en aan de Sorbonne in Parijs en werkt sinds 1994 met een groot aantal zeer diverse theatermakers samen. Ze cureert en modereert contextuele programma’s in de podiumkunsten en schreef twee romans (‘Schemerland’, 2019 & ‘Zwerm’, 2021 Uitgeverij Van Oorschot). Van 2007 t/m 2021 was ze huisdramaturg van Frascati Theater en Productiehuis. Sinds september 2021 is ze Adviseur Theater, Film en Dans bij Prins Bernhard Cultuurfonds en werkzaam bij de Toneelacademie.
www.berthespoelstra.nl

Uitspraak: ‘Onderzoek altijd de uiterste consequentie van je eigen denken.’

Peter Stam
Elementair spel
Ilse Stammberger
Patroontekenen, coupe, realisatie kostuum
Joan-Ditte Steffers
Onderwijskunde
Claus Stump
Coördinator opleiding Theatervormgeving
docent Theatervormgeving, Kostuumontwerp en maquettebouw
Leo Swinkels
Directeur Toneelacademie Maastricht, 1993-2013
Docent Dramaturgie
Sjef Tilly
Coördinator & coach Scenografie en kostuumontwerp
Coördinator van de Master Theatervormgeving
Mark Timmer
Regie
Martin Verheesen
Muziek
Gemma Visser
Zang
Veronique Vugs
Spreek en stemtechniek
Ingrid Wender
Speltechniek, Improvisatie, Performen
Dennis Wilgenhof
Spreek- en stemtechniek
Kiek Wishaupt
Coördinator Parttime opleiding Docent & Regisseur
Docent Speltechniek en didactiek van het spel
Meer info
Verberg

Lees het interview met Kiek Wishaupt door Jo Roets.

Henriëtte Zoon
Ontwikkelingspsychologie
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Opleidingen
Opleidingen
Producties
Studenten
Publicaties
Publicaties
Foto: IO
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Toneelacademie MaastrichtToneelacademieTAM
Opleidingen
Opleidingen
Producties
Studenten
Publicaties
Publicaties
Website by Wies Hermans - Fuut.be