De Academie

De Toneelacademie Maastricht is een volwaardig theaterbedrijf met professionele faciliteiten en mensen. Er zijn tien ruime, hoge spellokalen, waarvan twee grote balletzalen met spiegels en barre. Twee piano's en een vleugel zijn beschikbaar buiten lestijden. De Grote Zaal van de academie is een volledig uitgeruste theaterzaal met ruim 100 zitplaatsen. Hier staan de belangrijkste studentvoorstellingen. Ook wordt er door externe partners regelmatig gebruik van gemaakt.

Studie en onderzoek op de academie zijn mogelijk door een gespecialiseerde bibliotheek. Deze heeft een eigen website waar je on-line o.a. informatie kan opvragen. Brigitte Stijns en Helen Korpel zijn de bibliothecaressen. De bibliotheek is open op maandag t/m vrijdag van 9.30u. tot 13.00u.. Voor alle informatie en communicatie met de wereld buiten de toneelacademie zijn er computers met internet- en printfaciliteiten beschikbaar.

Theater- en huistechnici Jean-Paul Caelen en Marc Zwietink zorgen dat studenten kunnen werken in een professionele theateromgeving met alle audiovisuele- en lichtvoorzieningen en dragen zorg voor de roosters.

De av-studio met cameraman en geluid- en beeldeditor Jo van Laar, stelt studenten in staat om voor en achter de camera te leren werken. ICT is in handen van Hans Lasschuit.

Daarnaast heeft de academie voor de studenten een goed geoutilleerde decorwerkplaats. Marly Lemmens runt het rekwisietenatelier.

Rob Ligthert is de directeur van de academie. Het directiesecretariaat werkt onder leiding van Debbie ten Berge. Conny Boosten, Anouk de Veen en Miranda Savelkoul leiden de studentadministratie. Studenten kunnen er terecht met hun zakelijke en administratieve vragen. Betty Hover en Paul Rondags, conciërges en receptionisten, nemen de huishoudelijke en facilitaire zaken waar. Moon runt met Jo, Stefanie en Lilian de kantine. Voor pr, communicatie en projectbegeleiding kan men terecht bij Jacqueline van Dongen. Voor professioneel advies over studiefinanciering, studieplanning en voortgang staat iedere student het decanaat ter beschikking onder leiding van Gerard Bergers.

Henri Haenen is de financiële man van de academie.

Patricia de Kort is medewerker kwaliteitszorg en beleidsadviseur en is projectleider Jekerstudio en producent. Samen met Sophie de Loos vormt zij de afdeling Planning en Organisatie. Sophie is verantwoordelijk voor de voorstellingsplanning en ondersteunt tevens de coördinator van de Master-opleiding.

Over de Academie
Staf
Docenten
Gastdocenten
Medewerkers en faciliteiten